בס"ד
 
  צור חשבון משתמש
התחבר
 
עמוד ראשי מאמרים וכתבות פורומים שליחת מאמר החדר שלי RSS הודעה פומבית  
תפריט
העמוד הראשי
מאמרים
פורומים
בדיחות
משחקים [1] [2]
הסיפור שאינו נגמר
סקרים
רדיו
קישורים
החדר שלי - סרוג אישי
מסרים אישיים
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
RSS
צור קשר
פרסם כאן!
 
עסקים
 
תיבת חיפוש
Google
 
מחוברים עכשיו
 
סקר
מה התכנון שלכם לחודש הראשון של החופש?

בגרויות
לעבוד
ללמוד נהיגה
לעשות פסיכומטרי
ללכת לקייטנה / מחנה
להתבטל
ללמוד תורה
לעזור לזקנים לחצות את הכביש
אחר (פרטו בתגובות!)
תוצאה
משאל

הצבעות: 587
תגובות: 7
 
רישום לסרוג
רישום לסרוג
התחברות
התחברות
חיפוש בפורומים
חיפוש בפורומים
צור קשר
צור קשר
התמונה שלי   החדר של
רבקה
וּמֵעַדֶן שִׁירָה וִיפִי חַיִים אוֹר קֹדֶשׁ יִמָּלֵא (הרב קוק)

רַק עַל עַצְמִי לְסַפֵּר יָדַעְתִּי.

צַר עוֹלָמִי כְּעוֹלַם נְמָלָה,

גַּם מַשָּׂאִי עָמַסְתִּי כָּמוֹהָ

רַב וְכָבֵד מִכְּתֵפִי הַדַּלָּה.

[רחל]


תודות לרז, מומינאמא, אליה, ודפנה החכמה!Smile
מידע כללי על רבקה
הצטרף בתאריך ליצירת קשר מין המשתמש
Dec 05, 2006 
 בת
דרגה מיקום
מנהלת פורום  
כמות הודעות מקצוע
7848
שליחה של הקב"ה. כמו כולנו, בעצם... 
מצב משתמש תחומי עניין
מנותק (לא זכורה כניסה אחרונה)  
הלוח של רבקה
כתוב על הלוח
הודעות אחרונות מאת רבקה
כל ההודעות של רבקה
בִּקַּשְׁתִּי לְהוֹדוֹת
בִּקַּשְׁתִּי לְהוֹדוֹת, בִּקַּשְׁתִּי לְזַמָּר אֵלֶיךָ
לֹא שֶׁיֵּשׁ לְךָ צֹרֶךְ, לֹא שֶׁאַתָּה זָקוּק לְתּוֹדָתִי,
לַמְּדֵנִי אֱלוֹהָי, כֵּיצַד אוֹדֶה לִשְׁמֶךָ-
עַל כָּל הַטּוֹב וְהַחֶסֶד שֶׁעָשִׂיתָ עִמָּדִי?

בִּקַּשְׁתִּי לְהוֹדוֹת, בִּקַּשְׁתִּי לְזַמָּר אֵלֶיךָ
בִּקַּשְׁתִּי לְהוֹדוֹת וְלֹא יָדַעְתִּי אֵיךְ
וְאִם עוֹלָה אֲנִי – כִּכְלִיל אֶעֱלֶה לְפָנֶיךָ
בְּחֶלְבִי, בִּקְרָבַי וּבְדָמִי

אַךְ לֹא תִּשְׁוֶה תּוֹדָתִי, לֹא בַּפֶה וּבְפֹעַל
לֹא תִּשְׁוֶה תּוֹדָתִי כְּעֵרֶךְ חַסְדְּךָ
בִּקַּשְׁתִּי לְהוֹדוֹת, בִּקַּשְׁתִּי לְזַמָּר אֵלֶיךָ
בִּקַּשְׁתִּי לְהוֹדוֹת וְלֹא יָדַעְתִּי אֵיךְ
עודד- כבר עשיתי ראיונות, אספתי מסמכים אחרים, רק חסר לי גם מסמכים מ"השטח"...
לא יודעת אם מישהו עוד מסתובב פה באתר, בכל אופן חשבתי לפרסם גם כאן:

במסגרת לימודי ההוראה אני עורכת עבודה בנושא בני עקיבא. מטרת העבודה היא לבדוק האם ישנה הלימה בין ערכי התנועה לבין יישומם בפועל. אני צריכה מכם, אם אפשר, מסמכים כלשהם שיוכיחו הלימה זו, היינו: שייראו שפעילות התנועה תואמת לערכים. אם יש לכם "תסריט" של הצגה מחודש ארגון, צ'ופר נחמד שחילקתם, מכתב להורים/ חניכים ששלחתם אשר משקפים בצורה כלשהי את ערכי התנועה ומטרותיה - זה יעזור לי מאד.

לשליחת קבצים ומסמכים: rivka307@gmail.com

בב"ח לתו"ע,
רבקה.
מעניין מה שכתבת. תודה. Smile
עוד משהו לגבי בירורים: לטעמי, אם מי שהציע/ה לך נתנה מספיק פרטים שרצית לדעת - אין צורך להמשיך ולברר יותר מדי. אולי זו רק אני, אבל ה"אופנה" הזו של ממליצים לא נראית לי. אחרי הכל, אף חבר/ ר"מ/ אחר לא יגיד לך מילה רעה על הבן אדם.
נראה לי הכי טוב לפגוש את הבחור ולהכיר בעצמך, בלי יותר מדי "חקירות שב"כ" לפני (ואני לא מדברת על מקרים חריגים, או על מקרים בהם חסר לך מידע שחשוב לך, כמו למשל מקרים בהם מי שהציעה עשתה זאת סתם כי "אתם נראים מתאימים", בלי לדעת הרבה על הבחור וכד')
אם הבנתי את הסברך - הקביעות איננה במצב רוחני מסוים, אלא במצב רוחני בכלל. כלומר, אדם נמצא על ה"ציר" הרוחני. עולה/ יורד בו, אך נע עליו תדיר. אם לזה התכוונת- זה עדיין קשה לי. אדם מורכב מחומר ורוח, וממילא לא ייתכן מצב שיהיה רק חומרי או רק רוחני. אם כך, תמיד הוא על הציר הרוחני... אם לא- טוב, זו כבר ממש פדיחה. כנראה הבנת הנקרא שלי לא משהו. אני מרימה ידיים. Smile (לפחות אני יודעת שיש לי מקור אחד של הראי"ה בעבודה... גם זה משהו)
זה מסביר את הרישא, לא את הסייפא: "מכל מקום על ידי חזרה בתורה לשמה והרגל המצוות בתמימות ותפלה בכוונה, ורגילות בשירות ותשבחות, מתרבה הקביעות"- איך אפשר להרבות את הקביעות במצב רוחני מסוים? זה נראה לי סוג של אוקסימרון... שוב: הרוחניות (ובפרט עבודת ה') ביסודה הינה דיאלקטית ובתנועה מתמדת ממצב למצב.
וזה רק מחזק את הקושיא שלי על דברי הרב... Smile
ורק כדי לא להציף, אנצל"ש שרשור זה לעוד שאלה. אז אם עוד נשארו כאן ביינישים (גם מדרשיסטיות זה בסדר), אשמח לשמוע ולהחכים:

קראתי אצל הרב קוק את המשפט הבא: "אי אפשר לעמוד על מצב רוחני אחד בקביעות. מכל מקום על ידי חזרה בתורה לשמה והרגל המצוות בתמימות ותפלה בכוונה, ורגילות בשירות ותשבחות, מתרבה הקביעות"

קשה לי אם המשפט הזה: אם המילה "קביעות" היא לעניין הרמה (למשל, אדם לא יכול להיות בדרגה X כל הזמן, אלא הוא עולה/ יורד ונמצא בתנועה מתמדת על הציר בינו לבין קונו)- אזי איך ייתכן קביעות כלשהי בעבודת ה'? אדם תמיד נעשה טוב יותר, או חלילה גרוע יותר. לעומת זאת, אם הקביעות לא מדברת על דרגה מסוימת, אלא על הכוחות המשולבים בדרגה זו (אהבה, יראה וכו'), הרי גם אז הדבר לא מסתדר לי, שכן עבודת ה' ביסודה דיאלקטית. יש מצבים שאדם מרגיש יותר יראה, יש והוא מרגיש יותר אהבה, יש והוא מרגיש ריחוק ויש והוא מרגיש...
א. למה שלא תבררי לעצמך? את הרי יודעת מה חשוב לך, וממילא גם מה לשאול.
ב. אפשר לברר אצל הר"מ, חברים, קרובי משפחה...
תודה רבה יאיר.

מי שרוצה - מצאתי את המקור:

ז.
אהבת הכלל – היא הרגש היותר מבורר, בנויה ע"פ ההכרה החושית. אמנם ראוי ללכת בה עפ"י מדותיה וצריך האדם שיכשיר א"ע למטרה זו שיהיה חלק בחיי הכלל, וזוהי תורת כל החכמה המוסרית הפרטית. עלינו להודיע כי לא יתכן לאדם-מישראל להיות פועל בחיי הכלל, כ"א בהשלימו חלקו הפרטי בהשתלמות הכללית. ע"כ שתים הנה מטרות המוסר הפרטי הראוי לכל איש מאישי המין האנושי, להשלים עצמו כפי ערכו בעצמו, ויותר נכון כפי ערך חלקו ביחסו אל הכלל, ויחסו אל הכלל בתור פועל לטובת כל הכלל כולו כפי יכולתו. אמנם המתעלם מחובותיו המוסריות הפרטיות, ונכנס בחובת עבודת הכלל, הרי הוא כטמא ובעל מום המשמש במקדש, שבידו האחת הוא חותר מחתרת תחת בנין הכללי, בהיותו מאבד חלק מחלקיו שהוא הוא עצמו. ע"כ עלינו ללכת בתום לבב המסודר. הרבה לימודים, שכל אחד בפני עצמו נערץ ונקדש, צריכים שיתקדמו בדורות רבים ב...
הפכתי את האינטרנט ולא מצאתי איפה המאמר/ קטע הזה מופיע? אני צריכה משם משפט שהולך בערך ככה: "הנכנס בעבודת הכלל טרם שהשלים חובותיו המוסריות הפרטיות הרי הוא ככהן טמא בעל מום... שהוא חותר חתירה אחת גדולה תחת..."

מישהי/ מישהו מכירים?
תודה מראש. Smile
את מעלה כאן שתי בעיות:
א. בגלל בגרותך את חוששת לנתק קשר אחר תקופה קצרה בה הקשר לא יתקדם.
ב. קונפליקט בין "חבר" לש"ל.

לעניות דעתי:

א. ניתוק קשר אחר תקופה קצרה לא קשורה לבגרות. ניתוק כזה יכול לנבוע כתוצאה מ- (1) חוסר סבלנות ופזיזות יתר- מה שמצריך עבודת המידות, או כתוצאה מ- (2) שיקול דעת ואחריות- שאם הקשר לא מתקדם תקופה מסוימת, כנראה שזה לא זה וחבל "למרוח" את הבחור. התנהגות כזו נכונה וצודקת, רק השאלה היא מהיכן היא נובעת? מה ההגדרה לתקופה קצרה ולהתקדמות? לפעמים מצפים ליותר מדי מהפגישות הראשונות. צריך לדעת לשים כל פגישה במקומה, לדעת מה המינימום שאפשר וצריך לצפות ממנה ומה לא... למשל, אם אחרי הפגישה הראשונה את לא מצפה לטלפון מהבחור ולא מרגישה "פרפרים בבטן" והתרגשות לקראת הפגישה הבאה עמו, זה עדיין לא אומר כלום. לעומת זאת, אם בפגישה החמישית זה קורה, הדבר מצביע על משהו. כאשר ניתוק הקש...
ראשית יישר כוח על התחזקותך ועל דאגתך לבני משפחתך. בשאלתך ניכר כי אתה כואב ודואג לרמתם התורנית-רוחנית של בני משפחתך, אך שים לב לא לפגוע בהם בדאגתך זו, שלא תהיה בבחינת "חיבוק דוב". כשאנו מתחזקים, יש לנו נטייה להסתכל בעין ביקורתית על מי שהיינו, על מי שחינכו אותנו להיות כאלו ובכלל על הסביבה בה גדלנו, אשר לא "התקדמה" כמונו. כדאי להתרחק מהסתכלות כזו ולנסות לראות את הנקודות הטובות:

"דע, כי צריך לדון את כל אדם לכף זכות , ואפילו מי שהוא רשע גמור, צריך לחפש ולמצא בו איזה מעט טוב, שבאותו המעט אינו רשע, ועל ידי זה שמוצא בו מעט טוב, ודן אותו לכף זכות, על-ידי-זה מעלה אותו באמת לכף זכות, ויוכל להשיבו בתשובה, וזה בחינת (תהלים לז י): "ועוד מעט ואין רשע והתבוננת על מקומו ואיננו", הינו שהפסוק מזהיר לדון את הכל לכף זכות, [b]ואף-על-פי שאתה רואה שהוא רשע גמור, אף-על-פי-כן צריך אתה לחפש ולבקש למצא בו מ...
"התשובה וכל ההליכות המעשיות שלה, עם הרוח הכללית השולטת בעיקרה בימים המיוחדים לתשובה, עם גודל התועלת שלה לזכך את הנפשות. לעדן את הרוח ולטהר את המעשים מכיעורם, היא מוכרחת להיות סופנת עמה איזו חולשה, שלא נמלט ממנה אפילו הגבור שבגבורים.

כשמקמצים את עז הרצון, כשכופפים את עז החיים, ע"י הסלידה הפנימית, והנטייה לשוב מכל חטא, מתקמץ ג"כ הרצון של הטוב, עז החיים הטהורים מתחלש גם הוא. נמצא האדם סובל מטהרתו המוסרית חולשה כזאת, שסובל חולה שהתרפא ע"י הזרמה אלקטרית, שאמנם גרשה את הארס שבמחלתו, אבל החלישה את הכוח החי והבריא שבו.

שבים, ע"כ ימים של שמחת קדש, של חדות נפש, לקומם את הרצון הטוב ועז החיים הטהור. אז תהיה התשובה שלמה" (אורות התשובה ט, י ).

ימי הדין חלפו עברו להם. כחנו נחלש מעט, שכן היו הם כמין "הזרמה אלקטרית" חזקה אשר אמנם עזרה לנו להיטהר מן החטאים, אך גם החלישה והתישה את נפש...
התלבטתי רבות מה, ויותר מכל - איך לענות לך. מקווה שאוכל לעזור קצת:
לדעתי - זה שהבחור אמר שתשמרי על קשר לא אומר הרבה. זאת אומרת, לא בטוח שהוא חושב על הקשר שאת חושבת... וגם אם כן, האם את מעוניינת כרגע? חשבי על זה, את עכשיו בשנת שירות! אם החלטת לעשות שנת שירות, אני מאמינה שהתכוונת באמת לעשות אותה, ואם כך, מלכתחילה הייתי נמנעת מקשר בשנה הזו. אם הוא ה"מיועד" לך - הוא יחכה לך (בפרט ששניכם עוד צעירים).
כמו כן, נסי לנתק עצמך מהגעגועים לסניף, לחניכים וכו' ולחוות את השירות. מטבע חייו, האדם לא נשאר באותו מקום, אלא עובר "תחנות". כל "תחנה" צריכה את ההתייחסות שלה. מותר לפעמים להתגעגע ולהתרפק על זכרונות מה"תחנה" הקודמת, אבל בגבולות. אחרי הכל צריך לחיות את ה"תחנה" הנוכחית. את ההווה. תחיי את ההווה, השתדלי להפיק ממנו את המרב וליהנות ממנו כמה שאת יכולה. אם את רוצה, כמובן - לא חייבים להתנתק...
פשוט מאד: כל דבר טוב (דיבור, מעשה, מחשבה) מרומם את נפשך בהויתה, וממילא את ההויה של הכלל כולו. קחי לדוגמה ממוצע ציונים של כיתה: כאשר את מקבלת 100, מעבר לממוצע הציונים שלך, גם ממוצע הציונים בכיתה עולה.

יש מבין? Smile
גם מי שמנסים להסתיר בפגישות - אפשר לגלות. מי שיש לו מידות כאלו, יתקשה מאד להסתיר. וגם אם יצליח, הפתרון טמון במילה אחת: אינטואיציה Smile
ולגבי מה שאמרת "אני פשוט רוצה לבחור בפינצטה בחור שתפור עלי בול" - אני שומעת כאן צליל של בררנות? מקווה מאד שלא. לא צריך להגיע לגיל 30 כדי להפסיק להיות כאלה...
ישנו סיפור ידוע שנוהגים להעבירו בפעולות בתנועות נוער שונות:
הסיפור מספר על מלך שהיה חולה מאד. באו אליו רופאים רבים ולא ידעו מהי התרופה שתוכל לעזור לו. עד שיום אחד, בא רופא חשוב ומומחה גדול בתחומו, אשר הורה למלך להתרחץ באמבטיה גדולה מלאה בקולה. גייסו אנשי המלך כל מרצם כדי להודיע לנתינים כי על כל אחד להביא כוס אחת של קולה כדי להכין האמבטיה, וכך להציל את המלך. והנה, נתין אחד חשב בלבו: "ודאי אף אחד לא ישים לב ויבחין אם אביא מים...", אולם ביום מילוי האמבטיה הגדולה, כאשר בא כל נתין ונתין עם כוסו - הנה ראה כי גם חברו הביא כוס עם מים, והמלך מת...

ואיך אפשר בלי לסיים בפסקה האהובה עלי:
"מי שמצייר בדעתו, שהוא מתקן את העולמות בעבודתו, ואינו יודע את ערך נפשו ואת סדר הרוחניות הנפשית בכללה, הוא מלא הזיה ודמיונות כוזבים. אבל מי שיודע, שבכל תקון מוסרי, וכל מדה טובה, כל למוד הגון וכל מעשה טוב, גם הק...
שיר עצוב. עם זאת, יש מעט אופטימיות בסופו, שכן השאלות אינן כמו אמירה חותכת, והן נותנות פתח לתקווה.

העמוד הראשי | פורומים | מאמרים | טורים אישיים | בדיחות | קישורים | משחקים 1 | משחקים 2 | הסיפור שאינו נגמר | רדיו | החשבון שלי | מסרים | שאלות נפוצות |
RSS | Hosted By: HTTP | אינדקס אתרים | קשר החן - קשירת מטפחות | סרוגים | תנאי שימוש | צור קשר

© כל הזכויות שמורות לסרוג www.saroog.co.il | קרדיטים | sxc.hu
מערכת זו מופעלת על PHP-Nuke. ותורגמה על ידי צוות PHPNuke ישראל ושוחררה תחת הרישיון החופשי GNU/GPL .
כניסה למנהלים