בס"ד
 
  צור חשבון משתמש
התחבר
 
עמוד ראשי מאמרים וכתבות פורומים שליחת מאמר החדר שלי RSS הודעה פומבית  
תפריט
העמוד הראשי
מאמרים
פורומים
בדיחות
משחקים [1] [2]
הסיפור שאינו נגמר
סקרים
רדיו
קישורים
החדר שלי - סרוג אישי
מסרים אישיים
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
RSS
צור קשר
פרסם כאן!
 
עסקים
 
תיבת חיפוש
Google
 
מחוברים עכשיו
 
סקר
מה התכנון שלכם לחודש הראשון של החופש?

בגרויות
לעבוד
ללמוד נהיגה
לעשות פסיכומטרי
ללכת לקייטנה / מחנה
להתבטל
ללמוד תורה
לעזור לזקנים לחצות את הכביש
אחר (פרטו בתגובות!)
תוצאה
משאל

הצבעות: 587
תגובות: 7
 



דף ראשישלח מאמרהמאמרים המוביליםמאמר אקראי
תגובה ל"מי אתה שתסלח"?
בקטגוריית אקטואליה
 
מ: גוש-קטיף
יוצר: עמיחי
אי-מייל: שלח אי-מייל
נוסף ב: נובמבר 28, 2005
עודכן ב: נובמבר 28, 2005
צפיות: 253
הצבעות: 0
דירוג: 0



אפשרויות

הדפס  הדפס

שלח לחבר  שלח לחבר
 
לינקים קרובים
אין לינקים קשורים למאמר זה


המאמרים הפופולרים ביותר:
מה לקחת לטיול שנתי? (רשימה וטיפים)

 
הסבר המאמר של יובל לוי, והתייחסות לתגובתו של אלחנן למאמר.
אלחנן (ושאר הקוראים) שלום!

לא הבנתי איך הפילפולים הנחמדים שעשית, איך זה שהפכת אותי לכלום ("מי אתה? אתה אף אחד ואין לך זכות..."), איך אהבת ישראל ששופעת מבין השורות שכתבת, איך זה שבעיניך אני חרדי שלא מעוניין בקשר עם המדינה – איך כל אלה עונים או קשורים לטיעוניו של יובל לוי.

ובכן, אני אתמצת את הבנתי העניה במאמרו של יובל לוי (אגב, אני לא יודע מי הוא...):
חיילי צה"ל ושוטרי משטרת-ישראל שהשתתפו בטיהור האתני של חבל-עזה עשו פשע, מעשה שנוגד את רוח התורה, ובמהלכו עברו על מספר איסורים.
לדעת המחבר, הרבנים צריכים היו לזעוק ולצווח כנגד עשיית הפשע, לצאת בקול גדול ולהתריע על המעשה החמור - כפי שהרב קוק עשה מספר פעמים.
לא סתם ספר תהילים מלא וגדוש בצורך ובדרכים להילחם ברשעות, בעיוות המוסרי ובחוסר הצדק, ולא מרבה לספר לנו בשבח מי שאוהב את הרשע למרות שהוא רשע. לא סתם ספרים שלמים בתנ"ך מראים לנו איך הנביאים הוכיחו את העם כשהוא סר מדרך ה', ולא צעקו "יש לנו אהבה והיא תנצח"... אכן, צריך לאהוב כל אחד מישראל, אך עם זאת אסור להיות קיצוני ולהגיע לידי מתן היתר לעבור על איסורי תורה מפורשים וחמורים כביטוי לאהבה.

בהמשך, מוסיף יובל כי זה נכון שאדם צריך לסלוח על עוול שנעשה לו ע"י אחרים, אך המחילה איננה אוטומטית. בהלכות תשובה לרמב"ם מובאות ההלכות לפיהן האדם צריך לסלוח רק לאחר פרוצדורה מסויימת, שבענייננו כוללת שבעה סעיפים אותם כל חייל/שוטר צריך לעשות:
1. יעשה תשובה ויינחם על מעשיו.
2. יקבל על עצמו שלעולם לא ישתתף בפשע דומה.
3. ישלם לעקורים ולנפגעי מערכת המשפט את מלוא נזקם בחומר, בנפש וברוח וידאג לכל מחסורם ברוחב יד ולב.
4. יפייס את העקורים והעצורים באהבה ובתחנונים.
5. יעמוד על קבריהם של הנפטרים העקורים ז"ל (כל העקורים מבית העלמין בגוש קטיף וסבא צדוק וחזי חזני), יתוודה על חטאיו כנגדם במניין, ויפצה את יורשיהם.

ולאחר כל זאת, מכיוון שהעוון נעשה בציבור, אזי במקרה זה אין תשובה זו מועלת אלא אם כן תהיה גמורה ותיעשה בציבור, ולכן לא נסלח לנציגי הציבור שהשתתפו בפשע הזה עד שבנוסף לכל הנ"ל עוד:
6. יתוודו ברבים בתקשורת על פשעיהם ויודיעו שהם מתנחמים עליהם ולא ישובו לכסלה עוד.
7. כאשר יבוא איזה מנוול וינסה לפתותם בשוחד או באיומים לתמוך שוב ב"התנתקויות" נוספות, או לפחות לא להתנגד להן, הם ימשכו ידם ויד אחרים עימהם מזה, ויודיעו ברבים שאין ולא יהיה להם חלק בזה, ולא עוד אלא שיתנגדו לזה בכל תוקף, לא מיראת הבוחרים, אלא יען כי בעלי תשובה הם.

מאחר ושבעת הסעיפים הנ"ל עוד לא נעשו במלואן, אי-אפשר לדרוש ולצפות מתושבי גוש-קטיף למחול על הנזקים - הפיסיים והנפשיים - שהחיילים/השוטרים עשו להם (אולם לפנים משורת הדין – מי שמעוניין יכול לסלוח..).
כמובן שכל זה נוגע רק לפשעים שבין אדם לחבירו, בין מגרש ומגורש, ולא כולל את התשובה על העבירות שבין אדם למקום, בהן התפקיד לסלוח הוא של הקב"ה בלבד.

וכעת אני אעבור להתייחסות ספציפית לדברים מסויימים שכתבת:

ציטוט: "מי אמר לך מה אלה שהשתתפו בגירוש עשו? או לא עשו?"

מאחר והם היו אצלי בבית, ומאחר ומעשיהם התפרסמו בשידור-חי בכל רחבי-העולם, ומאחר ועדיין אין לי בית – וכמובן שלא פיצויים, ומאחר שעוד לא קיבלתי התנצלות מאף-אחד מהם – אני חושב שיש לי מעט מידע לגבי מה שהם עשו ומה הם לא עשו.
בכל-אופן, גם לפי המאמר – חייל/שוטר שאכן פעל ע"פ הלכות תשובה של הרבמ"ם – יש לסלוח לו.

ציטוט: "על מה נחרב בית המקדש? על שנאת חינם.. מה זה שנאת חינם? שאתה שונא בלי להבין למה או בלי שום גדר הלכתי לענין..."

נכון. אתה צודק. ולכן אנחנו לא שונאים את החיילים/השוטרים.
אולי קצת התבלבלת, וההבדל הדק שבין תוכחה לבין שנאה – מעורפל בעיניך. דווקא מתוך דאגה ואיכפתיות לחיילים ולשוטרים – שללא ספק אף הם חלק בלתי נפרד מעם ישראל – כל כך קשה לנו לקבל את זה שהם פועלים בניגוד מוחלט לרצון התורה. דווקא מהסיבה שאנחנו שואפים לאהוב אותם - אנחנו מנסים לקרב אותם, אמנם בצורה שונה משלך, אך עדיין מנסים לגרום להם שיבינו איפה טעו ומהי הדרך הנכונה (מה שיהיה קשה להם להבין אם יתייחסו אליהם בצורה מתפשרת וסלחנית).

ציטוט: "אז בחרת להתנתק מהמדינה כי התנתקה ממך? אתה מזכיר תינוק בגן שעושה אונה לחבר שלו"

מצטער. לא הבנתי איך הסקת את המסקנה הזאת מהמאמר..
מה שהתכוונתי הוא שכפי שהחיילים והשוטרים הם חלק בלתי נפרד מעם-ישראל ומהמדינה – כך גם אני חלק בלתי נפרד מעם-ישראל ומהמדינה, ולכן לא אתן לאף-אחד לפגוע בי ללא צורך. ואם ח"ו מישהו פגע בי, ופגע בי בצורה הכואבת ביותר, המשפילה ביותר, הנחושה ביותר - ללא רגישות כלל, והוא לא מצטער על כך אלא אדרבא – מתגאה בזה ואומר שיעשה זאת שוב אם יצטרך – צר לי, אך אני לא סולח לו. אתה יכול לכעוס עליי, להגיד שאני מתנתק מהמדינה, לכנות אותי "שונא ישראל" – אבל אני לא סולח לו, ולא אסלח לו עד שיעשה מה שהרמב"ם אומר לו לעשות.

ציטוט: "אתה לא עזרת ולא קרבת ולא אהבת ולא המשכת את התהליך של הגאולה אלא 'התיאשת'!"

לא התייאשתי.
אם הייתי מתייאש - לא הייתי מחזיק מעמד 5 שנים תחת אש.
אם הייתי מתייאש - לא הייתי משפץ את הבית וזורע חממות שלמות חודשים ספורים לפני תאריך החורבן.
אם הייתי מתייאש - הייתי אורז את ביתי ויוצא מהגוש בכוחות עצמי ולא מחכה שיבואו חיילים ושוטרים לעשות לי את זה.
אם הייתי מתייאש – הייתי מתנהג באלימות כלפי מבצעי הגירוש.
אם הייתי מתייאש - לא הייתי ממשיך לעשות 'פנים-אל-פנים' גם אחרי הגירוש.
אם הייתי מתייאש - לא הייתי עוזב את מקום לימודיי והולך להתנדב במשך שנה בעיירת-פיתוח.
אם הייתי מתייאש – לא הייתי ממשיך לסייע להיאחזות ביהודה ובשומרון.
אבל לא התייאשתי.

אני מאמין בתהליך הגאולה, ואני גם מכניס את עצמי לאותו עם שלא מפחד מדרך ארוכה. רק פשוט הדרך שלי קצת שונה משלך.
אני מאמין שאת הדרך לגאולה אנחנו צריכים לצבוע בצבע זוהר ולשים בצידיה מעקה בטיחות, ולא לאפשר לאחינו לסור מן הדרך – ק"ו שלא לתת להם לקחת אותנו איתם – וכך להאריך את הדרך ללא כל סיבה.

ולגבי המשל של הרב קוק:
אני חושב שהמצב שלנו כעת הוא שתוך כדי שאנחנו חופרים ומנסים להגיע לגאולה, יחד עם כל עם ישראל – כמה בריונים תופסים אותנו ומעיפים אותנו אל מחוץ לבור, ומסבירים לנו שאיננו רצויים. כעת אנחנו צריכים להחליט: האם אנחנו סולחים, מוותרים, מתנצלים ומחליטים לעזור בעידוד מהצד בלבד, או שמא אנחנו רואים עצמנו כבעלי זכות שווים, גם אנחנו ראויים לקחת חלק בנסיון להגיע למים, לגאולה – ואז נחזור לבור בכח ונכפה שם את נוכחותינו עד שיבינו שהם ואנחנו – אחד הוא.
מאחר והגישה הנוצרית היא זו שדוגלת בשיטת הלחי השניה, אני סובר שראוי שאנחנו, כחלק מהנסיון לקרב את הגאולה ומתוך אהבה גדולה לכל יהודי – צריכים דווקא להעמיד את הפושעים על מקומם, להסביר להם עד כמה חמור המעשה שלהם, ולדרוש או לפחות לצפות מהם להתחרט ולבקש סליחה.
וכמו שכתבת בסוף תגובתך: "רק ככה נוכל להביא את הדור הזה להכרה השלימה בקב"ה ובגאולה שאנחנו זוכים לחיות בה..."

בברכה, באהבה גדולה ומתוך ציפיה אמיתית לגאולה שלמה!!
עמיחי.





שתף/י בפייסבוק מאמר זה!


האחריות על התגובות מוטלת על בעליהן בלבד ואין לנו שום אחריות על תוכנן

yaz פרסם תגובה זאת:
עמיחי.. נראלי הכוונה היא יותר לכיוון מי שלא גורש ואומר לא נסלח ולא לכיוון מי שכן גורש..

יהודי_גאה פרסם תגובה זאת:
מסכים עם כל מילה מהמאמר

אלחנן פרסם תגובה זאת:
את תגובתי תראה במאמר בעז"ה ואכן כל הכבוד על התגובה...

LG_FAlcon פרסם תגובה זאת:
השאלה היא האם הוא חילק, כי צריך לחלק בין חייל או שוטר שביצע פקודות לבין מי שפסק את הפקודות האלה.

אלחנן פרסם תגובה זאת:
גם מי שפסק את הפקודות האלה לא נסלח לו? ושוב עיין שיחת הרב שליט"א אתמול...

Anonymous פרסם תגובה זאת:
סרוג, האתר לדתיים סרוגים שביננו
wholesale bags http://www.googletest.com

Anonymous פרסם תגובה זאת:
cheapest country to buy gucci סרוג, האתר לדתיים סרוגים שביננו
hermes avalon blanket ebay http://cotti.in/hermes-avalon-blanket-ebay-replica-birkin-bag-ebay-5071.asp

Anonymous פרסם תגובה זאת:
gucci book bags for sale סרוג, האתר לדתיים סרוגים שביננו
hermes bags replicas for cheap http://chrisweaver.co.nz/hermes-bags-replicas-for-cheap-hermes-uk.outlet-1626.asp


העמוד הראשי | פורומים | מאמרים | טורים אישיים | בדיחות | קישורים | משחקים 1 | משחקים 2 | הסיפור שאינו נגמר | רדיו | החשבון שלי | מסרים | שאלות נפוצות |
RSS | Hosted By: HTTP | אינדקס אתרים | קשר החן - קשירת מטפחות | סרוגים | תנאי שימוש | צור קשר

© כל הזכויות שמורות לסרוג www.saroog.co.il | קרדיטים | sxc.hu
מערכת זו מופעלת על PHP-Nuke. ותורגמה על ידי צוות PHPNuke ישראל ושוחררה תחת הרישיון החופשי GNU/GPL .
כניסה למנהלים